Jumaat, 4 Jun 2010

Kehadiran Family baru di rumah ku ~!!

Finally !!!!
Hahahahaa rumah aku telah pon didatangi seekor arnab yang aku menggelar nye
Ribbitt...Seekor arnab jantan yang chumel gyle ! rase nk cium jerk..hahaha ~!
Kalo nk taw cerita nye bermule disini....


[ Cuti Semester yang Laluuu ] 

Mcm biase aku akan balik ke rumah...untuk bersame dengan family yg aku kasihi dan sayangii.
Petang itu tepat jam 5.00 petang aku bergegas keluar ke rumah untuk mendapat kan Rangka Ayam peberet aku di pasar malam berhampiran dengan rumah ku itu . Dalam perjalanan aku kesane aku ternampak seekor arnab ini berkeliaran di tepi sebuah rumah kosong di sekitar taman ku itu.
Pada mule nye aku menyangka bahawa itu arnab jiran yg berdekatan rumah kosong tersebut . lalu aku pon membiar kan nye pergi...
dalam hati ku berkate " ishh rase cam nak amek jerp rabbit uh , tp sape nye ek "
Bukan laaa niat aku nk merembaatt arnab tersebut. hahahaa
15 minit kemudia setelah aku berjaya mendapatkn rangka ayam peberet ku itu . aku bergegas pulang ke rumah.
dlm perjalanan utk pulang aku masih nmpk arnab tersebut berkeliaran mencari makanan di sekitar rumput2 itu. hati ku masih lagi berdegil untuk tidak mengambil arnab tersebut . aku pon segan la jugak sebab
ade makcik2 tegah dok bergossip kat situ .

Yang Peliknya makcik2 tu pon mcm x nmpak jerk arnab uh . 
Lantas aku mengendah kan nye dan terus pulang ke rumah....
aku rase menyesal yg teramat laaa x amek jerk arnanb uh . 
tp bile pikir balik , kang kalo aku amek buat nye makcik uh punye mesti aku kene cop PEREMBAT ! hahaha
so aku buat x taw je laa...hurmm :( 

Keesokan harinye.....

Pagii ni aku bagun agak awal laaaa....
jam 7 aku sudah gerak ke kedai mmber aku . mmber aku ni buat roti canai..
sape makan roti canai dye mmg superbb ar..hahaha
kate org bile perut kenyang hati kite senang.hahaha.
dlm perjalanan ke kedai mmber aku ni . aku btol2 terkejut kerana arnab yg semalam aku nmpk berkeliaran ptg semalam ade kat depan mate aku . 
dlm hati aku . serius ni bukan milik2 sape2 . Hahahaha . 
lantas aku bergegas mengambil nye di atas rumput itu dan meletak kan nye dlm raga motor aku ni . 
yg peliknya selalu kalo nk tgkap arnab ni punye susah . tp arnab ni aku pegang dye x ade feedback ape2 pon . manje ade laaa..hahaah terpikir gak . jangan2 hantu kot..hahahha..erhh x de laaa....
alangkah seronok nye aku bile dh dpt arnab tersebut . hahaa
terus aku x jadik nk bli roti canai kt kdai mmber aku tuh...

Aku bergegas membawa nya pulang ke rumah...pada waktu itu aku masih belum ade sangkar untuk nye lagii.
so aku meletakkan nye di bawah sofa luar rumah aku itu yg mane sofa itu juga amat luas bawah die.
so aku bergegas pergi membeli sebuah rumahh yg quit selesa dan bsar buat familiy baru aku ni....
Hahahaha....bile mama aku balik je..terkejut berok dye tgk haiwan yg peberet dye tu ade kat umah...hehehee
Welcome to new house Ribbiitt ~!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan