Isnin, 14 Mac 2011

Super Sunday MOVIE



Hey peeps :) happy readings

Petang sabtu 12th March 2011 aku bangun dari tidur , terus mandi mandi and bersiap siap ke Pavilion Kuala Lumpur untuk beli tiket movie Hikayat Merong Mahawangsa . aku , faidiel and yaya plan untuk tengok movie tersebut pada ahad malam . So aku pergi beli awak pasal aku tahu mesti full haus punye kalau beli esok . aku pulak jenis yang tak suke datang and beli . aku lebih prefer beli dulu . orang kata membazir datang pavilion parking motor bayar then just beli tiket jea , ala setakat rm1.50 untuk parking motor ape salah nye kan . bukan selalu . So tiket pada ahad 14th March 2011 tepat jam 10 malam .

-----------------------------------------------------------------

Ahad . 14th March 2011 . 830malam .

Aku balik dari mcd ampang park , dan terus mandi untuk bersiap siap . faidiel sms bagitau jumpe dekat Restoran Nasi Kandar Pelita KLCC . dye nak dinner dekat sane katanye . petang tu cuaca macam nak hujan , guruh berdentum dentum , aku risau je hujan sampai ke malam . rosak lah plan nak pergi tengok movie . alhamdulillah tak hujan malam tu . saje main main tu agak nye . hehe

Aku tiba di pelita klcc tepat jam 915pm , park motor and terus amik seat . berberape minit lepas tu faidiel and yaya sampai . menu makan malam kami Roti naan cheese , nasi beriyani , and roti telur . dipendekkan story , kami makan hingga lah 940pm . Dah settle bayar semua , terus bergerak ke pavilion . tiba di pavilion jam 10pm . tak perlu nak kelam kabut sebab iklan dulu kan . so terus ke kaunter consession untuk beli popcorn . xde popcorn bukan lah tengok movie name nye kan .

tibe di kaunter , jumpe pulak member sekerja dulu . tak sangka dye masih lagi bekerja disitu . Khairul nama nye . haha memang dapat staff price lah . beli banyak harga kurang . actually aku staff situ dulu . kerja x sampai sebulan . HAHA . dalam jam 1014pm kami bergerak masuk ke dalam hall . Hall 3 dipilih untuk movie ini . masuk je dalam . woww full haus . kan dah cakap . hehe .

ramai gile orang . and kami lah 3 orang terakhir yang masuk . kat dalam tu pulak . ade 3 orang mamat yang mana persepsi aku terhadap mereka adalah " First time to cinema " . Mana tak nye . seat diorang C 13 14 15 manakala seat aku E 11 12 13 . jauh beza lah sangat diorang pergi duduk seat kami . so aku pun beradab lah jugak , cakap baik2 , tapi diorang ? ade ke suruh kitorang duduk dekat seat diorang . memang x lah . so diorang pun bangun . nasib baik faham bahasa . aiyoo . HAHA

Jalan cerita movie ni menarik . cuma first part tu agak boring sikit pasal bnyk sembang pasal kisah lampau . dah tajuk pun hikayat kan , memang lah pasal kisah lampau tp tak perlu lah bnyk sangat nak cerita . hehe . ade lah part2 yang kelakar jugak . hehe . credit tu KRU brothers for the movie . movie tamat jam 1205am . kami terus keluar dari pavilion dan bergerak ke kimey tomyam sri rampai .

tak tau la tibe2 perot ni memulas nak makan Nasi Pataya . hehe . selesai saja makan , aku terus pulang kerumah , manakala faidiel pergi hantar yaya pulang ke rumah dulu . tiba di rumah aku mandi mandi , and terus berblogging :) well goodnight peeps (:












Tiada ulasan:

Catat Ulasan