Selasa, 14 Disember 2010

Manusia Yang Lemah



Kali terakhir blog ini aku update ialah pada Hari Raya Aidilfitri yang lepas . Lame juga aku tak update blog ni . Story pada kali ini adalah mencari keimanan . Setelah sekian lama hidup di dunia ini , aku sedar banyak perkara perkara yang telah aku lakukan dalam hidup aku ini . Sering bersuka ria , bersosial , dan bermacam macam lah perkara yang telah aku lakukan . Kadag kala kita sering lupa kepada Nya . Kadang kala apabila ditimpa musibah baru lah kita ingat kepada Nya.

Mengapa tidak kita sering kali mengingatinya . Mama sering berpesan agar aku tidak meninggal kan solat . hanya 10minit saja kita bersolat . Kadang kala dalam hati ku ini ingin benar untuk melakukan semua itu . Tetapi dalam masa yang sama aku tidak dapat melaksanakan perkara tersebut . Mungkin disebabkan pergaulan dengan rakan sebaya atau godaan syaitan .

Dah lama aku tidak membuka al Quran , dah lama aku tidak mendirikan solat 5 waktu bah kan juga solat jumaat . Sesekali aku menanti bila pintu hati ku ini dibuka dan diberikan hidayah agar aku kembali ke jalan yang diredhai Nya ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan