Selasa, 14 Disember 2010

Kisah Pelacur Dan Seekor Anjing

Hey peepss . i've got a story from my friend and i would like to share it with you :) well happy readings

Dari Abu hurairah r.a katanya rasulullah saw . Pernah bercerita “Pada suatu ketika ada seorang lelaki sedang berjalan melalui sebuah jalan , lalu dia merasa sangat kehausan . Kebetulan dia turun ke sumur itu untuk minum . Setelah keluar dari sumur , dia melihat seekor anjing menjulurkan lidahnya menjilat-jilat tanah kerana kehausan . Orang itu berkata dalam hatinya , Alangkah hausnya anjing itu , seperti yang baru ku alami” lalu dia turun kembali ke sumur , dicedoknya air dengan sepatunya , dibawanya ke atas dan diberi minumkannya kepada anjing itu .

Maka Allah berterima kasih kepada lelaki itu (diterimaNya amalnya) , dan diampuniNya dosanya” Para sahabat bertanya “Ya Rasulullah saw . Dapat pahalakah kami menyayangi haiwan ini ?” Jawab rasulullah saw “Menyayangi setiap makhluk hidup(tumbuhan dan haiwan) berpahala (ada pahalanya),” Hadis Sahih Muslim jilid 4 no hadis 2099Dari Abu Hurairah r.a katanya “Rasulullah saw. Bercerita “Pada suatu ketika ada seekor anjing mengelilingi sebuah sumur . Anjing itu hampir mati kehausan .

Tiba-tiba dia terlihat oleh seorang wanita pelacur bangsa bani Israil . Maka dibukanya sepatu botnya , kemudian dicedoknya air dengan sepatunya , lalu diberinya minum anjing yang hampir mati itu . maka Allah swt mengampuni
segala dosa wanita itu (dengan asbab amalnya beri minum anjing itu .

Renung renung kan dan Selamat Beramal :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan