Ahad, 17 April 2011

Gelagat kami di LRT

Entry kali ini mengisahkan aku dan sahabat baikku Faidiel Danial atau aku lebih suke dengan panggilan dil . Actually tengahari 17th April 2011 ini kami berdua akan berangkat ke Melaka bersama 3 orang member yang lain yang mane salah seorang nya adalah sepupu dil ni . Nak dipendekkan cerita kami keluar dari rumah pada jam 145 minit tghhari . terus bergerak ke carefour ampang bersama firdaus dan yaya .

Lunch sekejap dekat situ . then hantar yaya ni balik ke rumah nya yang terletak di bukit saga Ampang . Lepas itu si daus ni pulak yang akan hantar aku dan dil ni ke stesen lrt yang berdekatan iaitu lrt ampang . Then kami berdua turun dan terus bergegas nak beli tiket sebab 3 orang lagi dah ade dekat stesen masjid jamek . So bile dah beli tiket kami terus menunggu di aliran sri petaling yang mana akan membuat stesen pertukaran di chan sow lin untuk ke bdr tasik selatan .

Bile dah naik lrt ni and bile dah sampai ke chan sow lin . kami berdua terus la tunggu dekat platform 2A pasal operator tu kate pertukaran ke sri petaling kat 2A . then bile lrt tu sampai . kami boleh tak perasan yang itu lrt ke ampang . actually lrt tu supposed ade 2x . 1st yang ampang then 2nd baru sri petaling . yang kami ni dengan confident nya terus naik . bile dah gerak . tengok2 patah balik ke stesen Miharja , mak aii patah balik ke . so kami decide turun dekat miharja nak tukar ke platform sebelah .

Tibe tibe pekerja dekat situ bagitau tak boleh masuk nak tukar suka suka hati sekarang , dia suruh kami pergi naik balik terus ke stesen Maluri then baru tukar ke platform untuk ke chan sow lin . Haiyoo dengan nak tunggu lrt ni punya lah lame nak mampos . so dalam berberapa minit lepas tu lrt sampai then kami terus lah ke Maluri and tukar ke platform sebelah . Yang ni lagi tak boleh blaa . Mase kami nak tunggu lrt ke chan sow lin ni . ade mamat nepal ni dtg tny si dil ni yang die nak pergi ke jalan selatan .

aku pun pelik celah mane ade jalan selatan kat stesen ni . confused lah yang die nak ke salak selatan ke bndr tasik selatan , HAHA si faidiel ni punye lah baik hati dah mcm abg dye si nepal tu dibuatnya . die pergi ajak sekali ikut kami alang alang kami nak ke bdr tasik selatan . si nepal tu belum tentu nak ke sane . HAHA . time tu aku ni tgh blur blur sikit sbb bnyk kali silap train . tak lame lepas tu lrt sampai . bile lrt sampai notice kat situ ke Sentul Timur . dalam kepala aku masih ingat nak ke Sri Petaling . aku lupe yang nak tukar ke chan sow lin dulu .

So bile lrt berhenti kami and mamat nepal tu masuk then bile tgk laluan destinasi aku dengan confident ckp salah . faidiel pulak tak berapa nak tau sgt pasal lrt ni sbb jarang naik so dia pun ikut confident dgn ckp aku . so kitorang keluar . yang si faidiel ni boleh ajak nepal tu keluar sekali . siap cakap " Mari mari , ini train salah " HAHAHA pecah perot aku lah dengar bende ni hehe . nepal tu pun ikut je laa kami . actually lrt itu betul kate faidiel tadi . haha tension je dye . saja aku usik die kate tu abang dye siap nak ajak ajak lagi . tergelak gelak kami kat situ .

So tak lame lepas tu lrt itu sekali lagi sampai dan kami terus masuk bergerak ke chan sow lin and tukar ke sri petaling terus ke bandar tasik selatan . HAHA . tiba di bdr tasik selatan terus jumpe dengan sepupu dil ni si Aisar and 2 orang member dye yang ikut sekali nak ke Melaka . malas nak buang buang masa kami terus bergerak ke Terminal Bersepadu Selatan yang baru saja dibuka . Beli tiket bus jam 600 petang . sementara menunggu kami berlima lepak makan makan dekat KFC dulu .

Settle je makan terus bergerak untuk menaiki bus yang tengah tunggu , bas bertolak jam 610 petang . dan tiba di melaka tepat jam 740 minit malam . Haihh letih tapi best gile lepak dengan korang :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan