Selasa, 19 April 2011

my Monday was perfect

Hey peeps ! selamat membaca yeah :)

entry seterusnya mengisahkan aku yang plan untuk keluar chill dengan member yang sorang ni dekat salah sebuah tempat yang menjadi tarikan bagi semua pengunjung yang berkunjung ke Melaka Bandaraya Warisan Dunia ini . Dataran Pahlawan Melaka Megamall . Rugi bagi mereka yang datang Melaka tapi tak berkunjung ke sini .

Pagi ni aku bangkit dari tidur seawal jam 11 Pagi . HAHA bangun bangun je . rumah kosong . xde sape . adik sekolah , abah and mama pulak dah pergi kerja . So aku bingkas bangun dari katil terus mandi . lepas mandi breakfast dulu . ade Roti canai 4 keping atas meja tu aku sapu . HAHA . then aku tengok tv kejap layan hitz kat astro . sumpah sangap bosan gile pagi isnin ni .

terus aku contact member aku sorang ni . Rizal Ashraf . ikuti perbualan kami..

Rizal : halu !

Aku : beb kau katmane ? kerja ke ?

Rizal : aku kat rumah doe , harini off duty . boring doe harini . kau x balik ke ?

Aku : cun ! Aku kat Melaka ni . jom ar kita chill kat mana mana . boring doe !

Rizal : ahaa serius ? aku on je , alang alang dah cuti ni . nak lepak mane ?

Aku : aku ingat nak cari beg , kite g dataran ok ?

Rizal : okay gak uh . sampai sana kite plan la nak kemane pulok HAHA . okay ?

Aku : oraitt

Rizal : okay kalau mcm tu dalam 1/2 jam lagi aku ambil kau . Siap cepat sikit ! aku bg mase dari skrg

Aku : HAHA okay okay

Setengah jam lepas tu Rizal datang rumah . dipendekkan cerita kami sampai dataran jam 1250 minit tengah hari . Lokasi untuk aku cari beg sudah tentu di Padini kan . Beg jenama seed yang dah lame aku aim . HAHA . finally aku beli . lepas beli beg . Rizal ajak makan dekat Nasi Lemak Antarabangsa . Ntah kenape tibe tibe sangap nak makan tu . Dekat tempat kerja punye dekat taknak pulak makan nasi lemak kat situ . Nasi lemak makcik tu tak show kata Rizal yang bekerja sebagai Customer Service di Maybank Ayer Keroh Melaka .

HAHA memang hari bertuah aku hari ni sebab makan pun orang payung . Nasi lemak dye not bad. pedas berhantuuu . haha . So dah puas makan . kami plan nak tengok movie pulak . yang ni biar aku pulak yang belanje . So kami terus bergerak ke tingkat 5 dataran pahlawan untuk membeli tiket . kami decide untuk menonton filem Just Go With It . Movie jam 215 minit petang . Sementara menunggu aku layan Rizal ni shopping baju dye pulak . Nak beli baju mengalah kan perempuan . HAHA

Kami masuk ke dalam GSC Hall 4 , boleh tahan la movie tu . movie tamat jam 400 petang . Keluar je daripada dataran , perjalanan diteruskan ke Hatten Square Megamall yang mana baru saje dibukan berberape bulan lepas . gempak jugak lah hatten square ni pasal dia ade jejantas daripada Megamall melaka ni ke hatten square ni dan terus ke hotel hatten itu . HAHA . ntah Rizal ni nak cari cover untuk ipad dye . so kami round round lah kat dalam tu . actually hatten square ni lebih kurang macam low yat dekat kuala lumpur tu . cume dye ade butik butik sikit .

So dah settle semua . jam pun menunjukkan 645minit petang . aku decide nak balik lah begitu juga dengan dia . So dia terus hantar aku pulang kerumah . tibe dirumah jam 730 minit malam . HAHA letih gile tapi happy lepak dengan dia hari ni . tiba dirumah aku mandi and bagi rabbit makan .

p/s : thanks Rizal for the lunch :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan