Ahad, 1 Mei 2011

Makin cinta Makin indah

Firstly welcome May and Goodbye April :)

Pagi ni aku bangun jam 1030am . Jam 11 dah nak masuk kerja . tapi aku kene pergi cheras pulak . So aku messege Nina Karina bgtau yang aku lewat sikit ke tempat kerja . Nasib baik Nina baik hati tolong punch card aku . So dipendekkan cerita aku tiba di Noodle Station jam 1130pagi . Nasib baik xde customer lagi time tu . So aku terus pergi tukar kasut .

Ahaa actually entry kali ini untuk hari sabtu . semalam aku nak pergi update tapi wifi tibe tibe buat hal . sakit hati aku try connect connect banyak kali . So aku terpaksa update harini . Harini dekat restoran customer ramai gile dari petang . Biasa lah weekend kan mesti lah ramai . Kitorang yang berkerja ni sampai tak cukup tangan . HAHA tambah pulak pekerja perempuan yang sorang tu Adiba namanya die dah last day time tu . And Nina pula memang balik jam 10malam .

So dekat depan tinggal lah aku dengan Fafa je . Mau x kelautt , dgn nak buat air , dgn nak ambil order , hantar order , nak lap meja balik . HAHA nasib baik semua nya masih terkawal . Kedai sebelah yang selalu ramai orang tu pun semalam xde langsung customer yang datang dari petang . boleh kira lah berape yang datang kedai sebelah . Hehe bukan nak riak . actually kedai sebelah tu ada pakai guna guna bagi customer tak datang kedai kami and datang kedai mereka .

Yang ni aku dengar dengar dari mulut mulut mereka yang dah kerja lama kat sini lah . Haishh teruk betul . last last semalam xde pun yang lepak dekat kedai diorang . Malam tu faidiel call aku katanya nak datang makan dekat situ . So dye tiba pada jam 10 lebih kot . Rezeki die malam tu , customer dekat table sebelah nak bayar kan untuk makanan dan minuman die .

Actually dye ade bawak donut from jaco , beli dekat sunway . then customer sebelah cakap 'Manis nya' kalau tak salah lah . then die bagi 2 biji dekat customer tu . Tiba tiba customer tu panggil aku dan bisik kat aku yang dia nak bayar kan semua yang dimakan oleh faidiel and member nya tu . then dye cakap jgn bgtau . HAHA mana boleh tak cakap . mesti lah kene cakap kan .

Terus aku bgtau faidiel , aku suruh dye order yang kaw kaw punyee . hehe bagus jugak sale pun naik . HAHA faidiel pun kejap kejap order , haha tapi dalam pada tu aku ni risau jugak , buat nya kejap lagi customer tu cakap x jadi nak bayar pulak . hehe . Tapi nasib baik die bayar . Memang baik hati abang tu . Time dah bayar tu , dye sembang sembang dgn aku and farhana then dye bg kami duit tip . HAHA memang untung...

So tepat jam 12 malam . kitorang dah siap siap nak closing la . Faidiel pun decide nak balik pasal dye nak gerak pergi teluk intan pagi esok . Haihh kalau dapat ikut kan best :) maybe next time . So lepas pada tu kami semua busy dengan nak tutup kedai . Malam tu memang tak rase penat even customer tak henti henti melangkah masuk ke kedai . Dengan tergelak gelak nya . HAHA fafa sampai merah muka . HAHA

P/S : dil , esok drive safely yeah :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan