Selasa, 28 Februari 2012

Aku Dah Teruja

" tengah malam nanti tolong jangan lupa . Jangan mungkir janji aku dah teruja "

Hahahaha 2 hari ni aku jadi lost. aku jadi cepat bosan. semua benda nak buat x ada mood, aku pun tak tahu kenapa ?? Hari hari aku yang sebelum ni indah tapi kian mendung bermula 14 februari yang lepas. Dapat gaji pun macam tak dapat je. Habis bayar itu bayar ini. Aku lari dari kenyataan dan mulakan kisah dongeng. Haha macam pelik je. Aku bingung aku keliru. Masih ingat lagi kata kata arwah rakan baikku "kalau kita ada sayap kan best. boleh terbang tinggi tinggi. kalau boleh setinggi yang boleh"

Kan best kalau dapat terbang tinggi tinggi. tak payah patah balik dah terbang je sampai bila bila. tak siapa peduli tak siapa ambil tahu. aku tempuh apa saja. tak kira lah kemana nak mengembara yang penting tak ada gangguan.

Umur ni pun makin lama makin meningkat. daripada zaman bujang sampai ke alam perkhawinan hingga lah alam tua. Bila masa muda macam ni lah macam macam yang nak difikirkan, teruja bila dapat kerja, teruja bila dapat duit, teruja dapat perempuan, semua benda nak teruja. Orang kata sombong, berlagak, lupa diri, tapi daripada apa yang orang kata tu buat kita rasa muhasabah diri walaupun tak macam tu.

Marah, sakit hati, benci yang dulu dah lama aku campak jauh jauh. Rasa nya dah sampai ke Bukit Lagong Kampung Orang Asli tu kot. Kadang kadang terfikir jugak kalau ada dosa dengan manusia ni kita minta maaf dengan dia. Aku anggukkan kepala dan berfikir, aku rasa apa yang aku buat selama ni tak lah salah. Salah faham je lah. Cuma sekarang ni jadi kurang gemar nak berbicara, nak gelak gelak semua itu dah kurang dalam hidup aku.

Banyak lagi benda yang kita nak buat kat dalam dunia ni. ada semangat terus teruja, rasa nak buat !! tak sabar nak buat !! bila nak buat !! kan ? bila semangat tu dah ada macam macam yang kita nak buat ! semua benda mesti kena ada semangat. tapi kalau aku pun lost seminggu dua ni macam mana nak buat ??

p/s : lari dari kewajipan..ponteng dari tanggungjawab


Tiada ulasan:

Catat Ulasan