Rabu, 17 Ogos 2011

Kelam Kabut

Pagi ni aku bangun seawal jam 9 pagi , terus aku ke kamar mandi untuk mandi dan bersiap siap untuk ke pejabat . Aku terlupa dan terlepas untuk bagun sahur pagi ni . So aku rasa cume malam tu aku makan saandwich je . air pun aku minum air masak . Jadi la tu . So aku terus bersiap siap , aku capai kemeja hijau bunga bunga di dalam almari dan terus memakainya .

Aku keluar dari rumah jam 10 pagi , dan tiba di office tepat jam 1035 . DAMN ! aku terlupa nak deposit kan cheque yang Boss bagi semalam . Aduh kalau nak pergi bank in aku dah malas dengan jalan jammed lagi . So aku terus naik ke pejabat . Button no 4 aku tekan dan lift menuju ke atas . tiba saja diatas...

ADUH !! Kunci takda lagi . Kalau hari hari la macam ni mau tak gila aku . Orang yang pegang kunci pejabat tu tak sampai sampai lagi , tak lama lepas tu Kak Ina , Emma , and 2 lagi rakan kerja aku sampai , So bila call Abg Osman . Dye cakap dye dekat Puchong . Damn . Memang lama la nak tunggu dia datang pejabat . Jadi kami berlima jalan jalan la dekat Central Market tu dulu . Lepak dekat kedai makan tu duduk duduk tak minum pun . PUASA LA ! Dalam setengah jam lebih kemudian baru la Abang Osman datang bagi kunci .

So aku pun melangkah bergerak untuk masuk ke office . By the way harini memang banyak sangat kerja nak kene settlekan . Firstly aku nak kene continue translate skrip Bicara Hati episod 17 . nasib baik ada 2 3 page lagi . then aku terus fax surat surat untuk sponsorship shooting drama Bicara Hati ni la . Banyak juga yang aku fax , lepas habis fax aku terus sambung kerja buat surat untuk sponsorship and call call and call untuk dapatkan keputusan penerimaan . Nasib baik ada Abg Yus as a Production Manager untuk drama itu yang tolong tolong aku sikit .

Dipendekkan cerita busy bagai nak gila sampai tak sedar jam dah menunjukkan pukul 530 petang . So aku dan yang lain berkemas kemas la untuk pulang ke rumah . Aku pula nak shoot ke Bukit Bintang untuk download game dalam iphone . UNFORTUNATELY cuaca tidak mengizinkan aku kesana . Hujan lebat gilaa...dekat sejam ku berteduh di Caltex depan Concord Hotel tu . At last aku redah juga pulang ke condo . Tiba di condo , aku tinggal kan Bag aku di Security Counter and terus ke Secret Receipe The Mall untuk menikmati juadah BERBUKA PUASA

Assalamualaikum...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan