Jumaat, 16 September 2011

Matang dan tidak Matang

seseorang yang matang itu semestinya tahu dan bijak berfikir untuk masa hadapan , bukan lah hanya pandai cakap saja , cakap besar tak mahu kalah , bila tiba depan depan lemah lutut longlai . Lain yang disuruh buat lain yang dibuat . Bila dikemukakan cerita , reka cerita sendiri .

Aku dah lama memerhati gerak si dia yang hanya pandai berkata kata tetapi tidak untuk melakukan nya . Pada pertama kali aku melihatnya aku merasakan dia adalah yang terbaik yang dipilih . Malangnya masih belum lagi . atau ini hanya permainan minda aku , aku pun tak tahu

Bila bercerita , seolah olah dunia ini milik dia . semua dia tahu , tapi bila tiba depan depan , dia lah semut yang bakal dipijak gajah . Aku masih memikirkan untuk beritahu atau tidak perkara ini pada seorang yang bernama lelaki . Bukan apa , takut sikap sebegini akan berlarutan sehingga tiba nya akhir september nanti . sebelum semuanya terlambat . .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan