Isnin, 30 Januari 2012

Kembali Pulih

Tuhan aturkan antara kita 1 pertemuan ditetapkan 2 hati. Dan dalam 2 hati itu diberikan 3 rasa. Sayang. Kasih. Kasihan. Dalam 3 rasa itu pula diselitkan 4 tujuan iaitu Berkenalan. Berteman. Berkawan dan Bersama. Dalam 4 perkara itu pula tersembunyi 5 perkataan iaitu " Teman Baik Selalu Di Sisi " Dan di dalam 5 perkataan itu mengandungi 6 Impian iaitu Sayang. Kekal. Setia. Memahami. Menghargai. Mengingati. dan akhir sekali dalam 6 impian itu tersembunyi 7 huruf keramat iaitu SAHABAT.

Apa yang aku pelajari selama ini jika kita memerlukan pertolongan darinya dia akan membantu. Jika kita berbakti padanya dia akan melindungi kita. Jika kita berdiam diri kerana malu hendak meminta dia akan bertanya apa kesusahan kita. Dan yang penting jika antara kita berselisihan faham cepatlah mengalah demi menjaga sebuah persahabatan. Jika dia melihat sesuatu yang tidak baik dari kita maka dia akan menutupnya.

Jika sahabatmu melukakan hati, lukislah di awan agar ia cepat berlalu pergi…Jika dia membuat kebaikan, pahatlah di atas batu agar ia kekal sepanjang kehidupan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan