Selasa, 31 Januari 2012

Untuk Tiga Hari

..terkebil kebil mata aku memerhatikan jam di dinding yang sudah menunjukkan jam 4.50pagi. aku yang baru pulang kerumah terus terbaring diranjang sambil memerhatikan jam di dinding. dalam kepala aku terngiang ngiang filem Sumpahan Kum Kum yang baru saja aku tonton bersama kenalan rapatku berberapa jam yang lalu

sambil aku mencuri idea yang terlintas dalam kepala aku, aku memerhatikan di luar yang hujan masih lebat. aku juga sedang memikirkan bagaimana cara untuk aku beritahunya perkara yang sebenar, sukar untuk menduga takut nanti dia berkecil hati. apa yang aku harapkan dia hanya memahami. Sambil aku membuka alunan muzik flute Ombak Rindu yang dipasarkan di laman youtube aku meneruskan cerita untuk ruangan malam 30 Jan 2012 ini.

3 bulan sebelum ini aku memasang cita cita bahawa satu hari nanti. satu hari saja cukuplah tetapi cita cita itu masih lagi tidak kesampaian. dan aku hanya akan beritahu nya bahawa aku boleh meluangkan masa bersama nya hanya untuk tiga hari lagi. Untuk tiga hari itu aku akan menceritakan segala galanya tentang apa yang dia belum pernah tahu selama ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan