Khamis, 19 Januari 2012

Kisah Oren dan Biskut

Hai Assalamualaikum. Syukur Alhamdulillah kita masih lagi dapat melihat keindahan alam ciptaan Allah yang maha kaya pada 19 Januari 2012 ini. Post untuk hari ini mengisahkan Oren dan Biskut

Nothing Special by the way saja nak cerita hari ini tepat jam 10 pagi aku bangkit dari tidur. Bingkas bangun dari katil terus aku capai tuala mandi dan ke kamar mandi. Sebenarnya hari ini dah janji dengan tinggi lampai Encik Yusneezam Yusoff untuk ke Bangi ambil sponsor minuman daripada Tropicana Orange Twister dan sponsor makanan ringan Jacob's Biskut di Nuansa.

Perjanjian telah dibuat untuk bertemu di Shell Greenwood Gombak pada Jam 1230pm. Saja aku bangun awal because timing is important katanya. Aku mandi dan bersiap siap jam menunjukkan tepat jam 11.45 minit pagi. Terus aku capai Bag yang sentiasa aku bawa kemana saja dan terus bergerak ke Shell Greenwood Gombak dimana berdekatan dengan rumah si tinggi lampai ini.

Tepat jam 1230pm dia tiba dengan Van :) Wow ! I thought you came with your Car kata aku. Lupa nak ambil food and beverages tu mana nak muat dalam kereta dia. Tanpa melengahkan masa kami bergerak terus ke Nuansa Film Sdn Bhd yang mana Office kami bekerja. Unfortunately trafik sesak semasa menghala ke Jalan Parlimen. Dipendekkan cerita kami tiba di Nuansa jam 1.25 minit tengahhari.

Good job sebab internship student dah get ready tunggu dekat bawah office dengan membawa 4 carton Biskut lalu kami membawa masuk ke dalam Van. Jadi kami terus bergerak ke Permanis Holding Sdn Bhd yang mana telah membekalkan tajaan minuman Orange Tropicana Twister. Dipendekkan cerita kami tiba disana jam 2.30 petang. Sebelum itu si tinggi lampai Encik Neezam ni singgah makan dulu di warung berdekatan kilang itu.

Lauk Nice katanya. Aku tengok pun memang menarik tapi aku dah makan jadi aku malas nak makan lagi. So bila kami dah ambil minuman tersebut terus kami bergerak ke Banting untuk dihantar ke Rumah Anak Anak Yatim yang mana pernah kami dan yang lain menjalankan pengambaran drama Bicara Hati yang lalu. Selesai saja disitu kami terus bergegas untuk pulang ke Kuala Lumpur bagi mengelakkan kesesakan jalan raya.

Tiba di Kuala Lumpur jam 5.30 petang. Terus ke Shell Greenwood Gombak dimana kami berjumpa tadi terserempak pula dengan Suria FM. Macam macam soalan ditanya untuk menang hadiah. Maaf lah tak dengar Suria jadi aku sepatah haram tak tau jawapan dia. Settle saja semua dia bergerak untuk pulang ke rumah begitu juga aku.

# Macam macam yang disembangkan dalam Van sebab bosan Radio Rosak. Haha thanks En Neezam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan