Isnin, 16 Januari 2012

Sukar untuk Menduga

Redha itu Ikhlas . Pasrah itu Menyerah

Alhamdulillah. Aku semakin boleh melupakan dia. Cerita antara aku dengan dia telah lama aku hapuskan. Aku lenyapkan dalam jiwa aku yang pernah ranap dan berkecai dulu. Siapa sangka tiap kali aku melihatnya hati aku bagai dihiris hiris. Itu lah perasaan yang aku sembunyikan selama ini. Namun dengan nasihat kawan kawan aku cuba dan cuba lagi untuk melupakan dia walaupun aku akan berjumpa juga dengan dia.

Alangkah indahnya dalam hidup jika aku hanya bertemu dengannya untuk satu hari, satu hari cukuplah dari aku menderita. Kadang rasa benci Kadang rasa rimas tapi bayangkan kadang itu rasa sayang sangat sampai tak terkata. Antara kenalan aku yang juga mengenali dia berkata usah lah kita berharap dengan cinta yang tak pernah dan tak akan jadi milik kita. tapi aku berdegil. Dia memberi sedikit harapan aku malah menjadi terlalu berharap.

Lalu aku berhenti berharap setelah terdengar kisah dia dan yang lain pada 9 Jan 2012 yang lalu. Aku pasrah pada yang maha esa. Andai itu takdirnya mungkin aku akan bertemu yang lebih baik lagi dimasa hadapan. Siapa tahu ? Aku meneruskan perjalanan hidup aku yang masih jauh berliku liku ini tanpa ada apa apa perasaan terhadap dia. Sekadar rakan biasa . Rakan sekerja itu sudah cukup buat aku gembira...aku cuba melunaskan impian yang masih belum tercapai di 2011 untuk tahun ini pula.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan